Friday, July 18

Al Fatihah

Bacaan Ummul Kitab untuk Allahyaraham Abdul Jalil , bapa kepada student SMKSM yang terlibat dalam kemalangan jalanraya tempohari..Laporan " LUPA NAK BREK" dalam blog ini menggambarkan 4 sekeluarga yang terlibat dalam kemalangan 3 kenderaan yang mendapat rawatan di Hospital Tun Aminah Johor Baharu. Jenazah telah selamat dikebumikan tengahari tadi dan kami sempat melawat keluarga berkenaan di rumah mereka. Semoga ditempatkan dikalangan orang-orang yang solehin dan mendapat ganjaran dunia akhirat yang sebaik mungkin. Pihak kami mengucapkan salam takziah kepada seluruh keluarga beliau. Amin

2 comments:

santalia said...

Kemalangan berlaku di salah satu simpang yang paling bahaya di bee pee. Hari ini dalam paper pak wakil rakyat kata di situ tidak sesuai di pasang lampu isyarat. Jadi tunggulah hingga terjadi satu kemalangan yang lebih mengerikan berlaku di situ barulah semua orang termauk pak menteri ambil tindakan yang dah terlambat tu.

che mat said...

Kos untuk pencegahan kemalangan adalah mahal.

Had kelajuan:
Kawasan Perumahan: 30km
Jalan Bandaran: 50-60km
Jalan Kampung: 50km
Jalan Utama/L.Raya: 120km

Pemasangan kamera perangkap laju ditempat strategik. Di satu kawasan cerun, jalan menurun bukit terdapat kamera perangkap laju, Kompaun yang dikenakan CHF150.

Saman POS bernilai CHF130, kalau kita perlukan bukti, seperti gambar dari kamera perangkap lagu, tambahan sebanyak CHF20.

Mahal?, itulah kos yang harus dibayar oleh setiap pemandu di Berne jika mereka melanggar had kelajuan.

Kesannya?, saya sudah berada 14 bulan disini, dan tiada kemalangan maut!.

Lokasi?, Berne, Switzerland. Untuk makluman, disini setiap kehidupan adalah amat dihargai, hatta untuk menebang sebatang pokok pun, harus mendapat permit dari Penguasa Bandaran