Wednesday, September 3

Sukarela....

Dah lama aku tak dengar perkataan ini diucapkan sehinggalah aku terjerumus dengannya petang tadi... Puas aku mencari tuannya, tapi tak jumpa-jumpa, mungkin kat kedai beli barang keperluan kot.... Proton Arena yang diubahsuai menjadi kenderaan penyelamat ini telah berjaya mencuit hati aku...memang aku nak 'interview' pemandunya kalau jumpa, tapi tak da rezeki hari ini...aku selitkan 'name card' aku kat cermin supaya dia hubungi aku nanti... mungkin???

Susah nak jumpa orang 'sukarela' sekarang ni..... Kalaupun Sukarelawan tak sama tugas macam sukarela ni. Masa aku scouting dulu...memang sukarela...tak kira panas, hujan, jauh dan dekat...kami pergi bertugas tanpa mengharap satu sen pun...kalau nasib baik, dapat la makan minum... budak sekarang ni...hmmmmmmm...mak bapak yang menghalang... takut anak demam, nanti penat, petang ada tuition... dan beribu macam helah.
Renunglah wahai kawan..adakah kamu sanggup menjalankan tugas-tugas sukarela seperti mengiring budak berbasikal.....???

Atau lepak begini ala santai.....

2 comments:

che mat said...

Bro!, tengok foto santai, teringat plak dengkuran merdu ko !!

Jangan marah haa...

Cikgooden said...

jelas ketara dah boroi skit mung nih di.