Tuesday, September 2

Pasar Ramadhan

Tiap-tiap tahun Pasar Ramadhan ini beroperasi sempena Bulan Ramadhan kerana menyediakan makan/minum untuk umat Islam yang tidak sempat masak atau saja nak cuba masakan baru/lain. Aku sering ke Pasar Ramadhan di sekeliling Batu Pahat ni....habis aku round..

Tapi yang sedihnya.....semua makanan/minuman dah naik harga!!!!..sangat ketara perbezaan harganya kalau dibandingkan dengan tahun lepas!!! Walaupun harga pukalnya sama, tapi kuantitinya dikurangkan atau dikecilkan... Peniaga takkan rugi....yang menanggung kita semua......so aku angkat kaki dan terus ke dapur, masak makanan sendiri dan buat kuih sendiri...padan muka aku!!


3 comments:

cikgooden said...

selalu jeling pada poster pilihanraya lepas,ketika berulang alik ke sekolah, yg masih terlekat elok di sebatang pokok, berdekatan pang BT.20. Undi BN , Barang Naik!...

Azman Bin Sulaiman said...

Tu lak paksei Cikgooden weiii...Kita semedang jadi mangsa...

che mat said...

Itu baru sedikit Bro.
Aku kat sini, hah!! lagi gawat.

Kuey Teaw Goreng CHF18.00
Tom Yam Kung CHF25.00

Kebab yang aku tak pernah makan, dah jadi makanan asasi.(CHF7.50)