Thursday, August 14

Detail!...Detail Sedia!!...

Pagi ni aku ngan kengkawan Kadet Polis g latihan menembak di Tanjung Labuh. Berkongsi latihan dengan anggota regular, Polis Simpanan dan kami ler.... Pegawai Lapang Sasar, Inspektor Mokhtar (D7) memberikan taklimat keselamatan dan kami terus 'shoot to kill the target' Sebelum tu kami disergah oleh jurulatih (Sjn Ramlan...baru naik pangkat) tentang kaedah menembak yang terbaik...
Sesi teori pengendalian senjata...Senapang HKMP5 buatan Russia.. Short distance Assault Weapon

Beberapa orang Pegawai Kadet sedang bersedia untuk membuat tembakan. Senjata yang kami gunakan adalah senapang HKMP5 dan pistol Revolver Smith & Wilson 0.38 Special.

Ini adalah kesan tembakan target HKMP5 yang aku belasah habis-habisan. ( Standing position Semi-10butir/Auto - 10butir dan Sitting position Semi-10butir) Memang aku robat menembak... 30 biji yang aku tembak, semua masuk target ( 3 bull-eyes )...tapi yang lawaknya...kesan peluru ada 40!!! Rupanya jiran aku tersasar 10butir pertama ke target aku..... patut la terlebih sudah.... Apa-apapun aku tetap happy kerana dapat score highest mark... Bila la nak belasah M16 pulak...


3 comments:

Anonymous said...

wah bestnye dapat menembak real.. selama ni dok merasa main game je huhu..

cikgooden said...

aku robat tembak senapang terung jey...Tak pun main perang selut liat masa kecik kecik dulu...kah kah kah...

Azman Bin Sulaiman said...

Cikgooden :

Pengalaman kita sama tuh....main combat pakai senapang terung..kakakakakahhhh