Tuesday, August 5

Anak Kecil Bermain Api..

Aku teringat dulu-dulu masa pergi Kursus Bina Negara.. Lagu Anak Kecil Bermain Api ni memang menusuk jiwa, membangkitkan semangat patriotik dalam membela agama, bangsa dan negara!!! Tapi kali ini lain cerita beb... laluan aku balik dari tempat kerja saban kali bertempur dengan kenderaan dan budak-budak sekolah. Di luar pagar sekolah ni, bebudak hingusan ni bagai berada di Zon Selamat...di luar batas undang-undang sekolah malah di luar norma kehidupan seorang pelajar. Aku rakamkan detik bakar membakar kertas (mungkin kertas exam) yang nampaknya bagai kebakaran kecil..kawasan ramai yang penuh dengan kenderaan penumpang menjadi kawasan hiburan tak campur lagi dengan kumpulan yang merokok macam dalam pub!!! Wah wah.. enjoy toi depa bila berada di luar pagar... macam dunia depa yang punya... ragam bebudak sekolah yang memang aku tak boleh terima.. kalau berhenti dan tegur, silap-silap kereta aku pulak kena baling batu!!!

1 comment:

Anonymous said...

Doa dan perhatian ibu bapa penting..