Sunday, June 29

Untung Sudah...Tinggal Penat Jer


Selesai sudah Hari Gerko, untung dah beribu penat jer yang tinggal setelah 3 hari persediaan. Ini gerai aku dan bebudak di samping 3 orang collegues yang turut membantu. 'OJO LALI MAMPER'.... Jangan lupa singgah..! motto gerai conner lot ini.
Pandangan hadapan gerai aku...boleh lah tahan viewnya, jualan tak seberapa sangat tapi hasil ok la. Dengan menu dadih sejuk berbagai perisa, jambu batu potong, ais krim, tit bits, air tebu dan soya berjaya menarik pengunjung ditambah dengan 'promoter' ayu dan hensem! Modal cuma beratus jer, tapi hasil beribu!!! Photo ni di awal pagi ketika persiapan sedang dibuat... ketika ini air tebu dan soya sedang diperah!!!
Di belakang tabir... bebudak aku sedang memotong buah jambu yang akan dibungkus dan diserap dengan serbuk asam manis yang cukup mengancam!! Cukup laris dijual hingga tak menang tangan "salesman" aku. Semangat gotong-royong rakan-rakan sekelas ini cukup menggembirakan aku.. Syabas 5 Cekal!!! untung nanti kita buat Grand Dinner lepas korang tamat exam nanti.Pengunjung sedang berpusu-pusu masuk ke dataran untuk shopping mopping la. Banyak menu makanan kat gerai-gerai yang ada. Rumah Hantu, permintaan lagu, download lagu, permainan dan bermacam-macam lagi aktiviti dijalankan...macam Pesta Konvo kat U dulu... Abang-abang hensem sedang menunggu dan menjamu selera di dataran selera ini. Oleh kerana tempat makan di tengah-tengah dataran, puaslah melihat dan mengorder segala menu yang ada. Bebudak salesman/lady pulak sanggup menghantar makanan ke meja makan dengan sedikit tips!!! Dan yang bestnyer.., esok cuti!!!! Cuti Peristiwa kerana aktiviti hari ini...Malamnya Final EURO pulak...rasanya aku sokong 100% pasukan Espana yang aku kagum dan respect!!! Kalau nak best lagi...keluar cari Big Screen kerana lebih ramai peminat dan penyokong...sambil minum Air Buah Gelas Besar!! Wah..teringat nostalgia World Cup kat Selayang... Puas minum puas nguyuh....View di dataran selera ketika awal pagi.... padang futsal lak penuh Mat Belia mendaftar...oleh kerana masih awal pagi, pengunjung selesa membeli-belah dan menjamu selera... Lagu-lagu permintaan sedang kuat berkumandang...tapi DJnyer kurang 'power' la....suara tak 'jantan' macam KIRAN kat Radio ERA.. Walaupun aktiviti ini macam kurang persediaan, tapi sambutannya cukup meriah dengan ribuan pengunjung yang cukup pemurah 'Makan sambil Menderma' Harap-harap tahun depan acara ini akan lebih menarik lagi dengan susun atur acara yang lebih menarik!!! Apa-apapun TQ kepada pihak pengurusan yang nampaknya 'ALL OUT' untuk mempastikan program ini berjalan lancar! Kepada semua yang terlibat...terima kasih! Jasa dan keringat kalian sangat-sangat dihargai. Kepada bebudak 5 Cekal, terima kasih juga, kerana sumbangan anda adalah nilai positif terhadap semangat kerjasama dan kepatuhan kepada norma pendidikan. Syabas!!!

JANGAN LUPA PAGI NI BOLA!!! EURO 2008 ESPANA VS GERMANY

1 comment:

Anonymous said...

Terkenang zaman sekolah dulu, Hari Kantin, bukak gerai jual donut bubuh krim coklat.. Habis licin..