Tuesday, December 29

GUYUP BESTARI 2010


Itulah dokumen pertama aku terima dari sekolah baru SMKDS... terjemahan dari bahasa JAWA yang mempunyai maksud yang menyeluruh secara positif...memang dah tak ada bahasa Melayu yang boleh membawa erti yang lebih bermakna agaknya.


Dengan jadual baru yang aku terima maka lengkaplah Teaching Skill yang aku dah garap setelah mula mengajar di sekolah menengah...dari Tingkatan Satu sampailah ke Tingkatan 6 Atas, habis sudah syllabus aku terokai....Setelah service selama 23 tahun, maka tahun ini aku diarah mengajar petang, dengan alasan melengkapkan tugas sebagai Guru Displin...menjana disiplin pelajar-pelajar sesi petang yang beringus tu....hahahahahha. Aku terima cabaran tu...dan aku akan pastikan bebudak ni nanti bila melangkah ke sesi pagi akan lebih berwibawa dari senior mereka di menengah atas..."tak caya?...nonggeng la"


"Lain padang lain belalang"...konsep dan minda staff ditambah dengan suasana akademik yang berlainan hala tuju merubah cara kita bekerja...aku sahut dulu suasana baru ini...kalau tak tahan, aku memberontak la kan kan kan...


Ok...kita harungi dulu mutu kerja disini....

5 comments:

santalia said...

Ye bro. Ada kawan aku 2 tahun pindah 5 sekolah. Baru betul-betul nonggeng. Hu hu....

WED 50 said...

Tahniah Man.. Klau kau kat sesi ptg dah tak de yg lebih besar kat smds..Td kita orng kat sini ada taklimat 5S. cuma aku tmbah satu S lg SASAU.......

Azman Bin Sulaiman said...

Kat sini Pengetua cuma guna 5 slide saja...so taklimat pendek dan ringkas...

Cikgooden said...

selamat bekerja ....jaga budak petang pulak dah....handas gi lae paklong....

Azman Bin Sulaiman said...

Saya yang menurut perintah..jadi Penyelia Petang pulak