Sunday, October 19

Mari Mari Mari...

Pagi ni aku bertandang ke Pasar Minggu favourite aku di Pekan Semerah, 8km dari rumah aku. Suasana memang meriah dihiasi dengan gerai-gerai jualan keperluan harian yang menjual banyak hasil-hasil kampung. Memang pasar ni tempat aku membeli keperluan harian terutama ikan dan sayur untuk stok seminggu. Hasil laut yang fresh dan sayur kampung yang baru dipetik meransang dapur aku berasap tiap hari. Aku juga membeli sarapan pagi aku disini...

Hah..ini Makcik Jah yang menjual berbagai makanan untuk santapan pengunjung. Hari ni dia bergaya ala Datin, dengan Sun Glass besar dan gelap sedang menyediakan makanan untuk jualan. Aku beli murtabak, mee goreng dan pecal di gerai ni....memang sedap dan lazat setimpal dengan harga yang cukup berpatutan. Memang aku suka menyakat Makcik Jah setiap kali aku kesini, memang dia kaki lawak dan melayan pelanggan yang berkunjung. Thank you, Cik...minggu depan ketemu lagi...